سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش فروش با تکنیک های مربی

15 نکته برای توسعه یک برنامه موفقیت موثر

کمی فکر دقیق تمام چیزی است که برای قرار دادن خود در مسیر درست نیاز دارید.

برنامه ها برای موفقیت در هر تلاشی بسیار مهم هستند. فرقی نمی کند که آن پروژه در حال ایجاد یک کسب و کار باشد یا نوشتن یک کتاب. بدون برنامه ریزی، حتی با نیت خوب ترین پروژه ها نیز می توانند به موانعی برسند یا حتی به طور کامل متوقف شوند. تدوین یک برنامه موفقیت به زمان و تلاش نیاز دارد. همچنین نیاز به سطح مشخصی از تجربه دارد و متأسفانه تازه واردان تنها پس از شروع پروژه های خود می توانند با این درک مواجه شوند.

بنابراین چه چیزی برنامه های موفقیت قابل اجرا را از برنامه های آماتوری متمایز می کند؟ پانزده کارآفرین از شورای کارآفرینان جوان بهترین نکات خود را برای برنامه ریزی موفقیت به اشتراک می گذارند و توضیح می دهند که چرا توصیه های آنها به ویژه در اجرای یک طرح مفید است.

1. هدف خود را بشناسید

هدف خود را بدانید هنگامی که می دانید موفقیت چگونه است، می توانید یک برنامه را شروع کنید. من با ایده های طوفان فکری شروع می کنم. به محض اینکه آنها را مورد طوفان فکری قرار دادم، ایده های اول و دوم را انتخاب می کنم که فکر می کنم بیشترین شانس را دارند که به من در رسیدن به هدفم کمک کنند. در نهایت من نقشه را اجرا می کنم. اگر شکست بخورد، بهترین گزینه دوم را انتخاب می کنم. همه برنامه ها برای اولین بار کار نمی کنند، بنابراین مهم است که خوش بین باشید.

 جان هال

2. همیشه "چرا" را درج کنید

همیشه «چرا» را بگنجانید. گاهی اوقات آنقدر غرق در تمام تلاش های سختی که برای رسیدن به اهدافتان نیاز است می شوید که فراموش می کنید چرا اینقدر سخت کار می کنید. همه روی هدف ملموس و چارچوب زمانی یا ضرب‌الاجل تمرکز می‌کنند، اما فراموش می‌کنند که چرا در وهله اول اینقدر سخت تلاش می‌کنند تا به آنجا برسند. این "چرا" سوختی است که وقتی بخار یا تمرکز خود را از دست می دهید، شما را به آنجا می رساند.

یعقوب تنور

3. در برنامه ریزی خود انعطاف پذیر باشید

در برنامه ریزی خود انعطاف پذیر باشید. ایجاد یک برنامه راحت تر از پایبندی دقیق به آن است. در تجارت، همه چیز تغییر می کند و شما باید بتوانید چرخش کنید. بنابراین درک کنید که وقتی برنامه موفقیت خود را تنظیم می کنید، باید انعطاف پذیر باشید. اگر بدانید که وارد شدن، موفقیت برای شما بسیار آسان تر خواهد بود.

- زک بایندر

4. یک بیانیه چشم انداز ایجاد کنید

هر شرکت موفقی یک بیانیه چشم انداز دارد و بهترین رهبران کسانی هستند که هدفی جسورانه تعیین می کنند، تیم خود را الهام می بخشند تا آن را دنبال کنند و کسب و کاری بسازند که به آن چشم انداز دست یابد. در سال 2016، یک چشم انداز دقیق و مکتوب از جایی که شرکت من در سال 2020 خواهد بود ایجاد کردم. Vivid Vision ما یک نقشه راه کلی برای سه سال گذشته بوده است و ما را در مسیر دستیابی به اهدافمان نگه داشته است.

- رابرت گلیزر

5. برای پشتیبانی با افراد دیگر تماس بگیرید

در حین نوشتن یک برنامه موفقیت، به سراغ افراد دیگری بروید که می توانند از شما حمایت کنند و در قبال آن اهداف پاسخگو باشند! برای ما بسیار آسان است که به صورت فردی بر روی گام‌های خود به سوی موفقیت تمرکز کنیم و فراموش کنیم که تکیه کردن به همکاران، خانواده و دوستان برای حمایت بهترین راه برای رسیدن به آن هدف است. یک دست یاری می تواند اهداف شما را به خط پایان برساند و منابعی را فراهم کند که نمی دانستید دارید.

- لیزا کورتیس

حتما مقاله کوچینگ کسب و کار چیست را بخوانید

6. بازار خود را درک کنید

هنگام نوشتن یک برنامه موفقیت موثر، مطمئن شوید که تحقیقات کافی برای درک بازار خود انجام داده اید. شما به اطلاعات دقیق در مورد بازار هدف خود نیاز دارید تا بدانید کسب و کار شما به آنها پاسخ می دهد و شانس موفقیت بالایی دارد.

- جرد آچیسون

7. ابتدا ایده خود را تأیید کنید

یک نکته برای نوشتن یک برنامه موفقیت موثر این است که ایده خود را تأیید کنید. شما نمی‌خواهید برنامه‌ای بنویسید که مشتریان یا مشتریان شما نمی‌خواهند، و نمی‌خواهید برنامه شما بر اساس چیزی باشد که فکر می‌کنید به جای کار درست بعدی، «باید» انجام دهید. برنامه خود را با بازار و در کنار اهداف بلندمدت خود اعتبار سنجی کنید.

- دیگو اورجولا

8. تعریف، توسعه و استقرار

من از یک چارچوب ساده برای ایجاد یک برنامه موفقیت پیروی می کنم، که عبارت است از تعریف، توسعه و استقرار. آنچه را که می خواهید تعریف کنید، دلیل نیاز به آن را توسعه دهید و برنامه خود را اجرا کنید. سخت ترین بخش این چارچوب این است که چرا به آن نیاز دارید تا بتوانید در نهایت برنامه خود را پیاده سازی کنید. اگر بتوانید این سه کار را در هر کاری که انجام می دهید انجام دهید، دلیلی نمی بینم که موفق نشوید.

- سلیمان تیموتی

9. آن را یک صفحه نگه دارید و آن را به روز کنید

آن را در یک صفحه نگه دارید و آن را به روز کنید. فکر کردن به همه چیزهایی که می خواهید انجام دهید، تغییر دهید و در زندگی به انجام برسانید می تواند دلهره آور باشد. چالش: برنامه زندگی خود را روی یک تکه کاغذ طراحی کنید. از خود بپرسید که اکنون، در 10 سال گذشته، چه چیزی برای شما مهم است و می خواهید در حین لذت بردن از بازنشستگی به چه چیزی نگاه کنید و جشن بگیرید. بسیاری از مردم گیر می کنند یا غرق می شوند و این تمرین بهترین مکان برای شروع است.

- جیسون داف

10. آن را به بخش های قابل مدیریت تر تقسیم کنید

همیشه ایده خوبی است که برنامه خود را به بخش های کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید. اگر به فهرست عظیمی از وظایف نگاه می‌کنید که هیچ پایان واقعی در چشم شما نیست، ممکن است احساس غمگینی کنید. با این حال، اگر آن را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید، می توانید به آرامی شاهد تحقق برنامه خود باشید. برداشتن این مرحله همچنین به شما این امکان را می دهد که پیشرفت خود را ردیابی کرده و برنامه های آینده را انجام دهید.

- جان براکت

11. شعاری بسازید که طرح را تعریف کند

شعاری بسازید که طرح را مشخص کند. یک برنامه موفقیت موثر طولانی و خسته کننده به نظر می رسد. باید چیزی به یاد ماندنی وجود داشته باشد که طرح را به یک شعار یک جمله ای متراکم کند که همه بتوانند آن را بخوانند و دور آن جمع شوند. برای ما، این شعار "10/4" است. موفقیت شرکت ما این است که ظرف چهار سال تا 10/4 (تولد 40 سالگی من) در 10 شهر باشد. هدف را روشن و به یاد ماندنی نگه دارید.

- برت فارمیلو

12. طرح خود را ترسیم کنید

هنگام ایجاد یک برنامه موفقیت، فقط لازم نیست آن را بنویسید، بلکه می توانید آن را نیز ترسیم کنید. وقتی نقاشی می‌کشید، بخش‌های مختلف ذهنتان را درگیر می‌کنید. با دودل کردن یا ترسیم نقشه خود با استفاده از فلش ها، کلمات و اشیا، تصویر واضح تری در ذهن خود ایجاد می کنید. نقاشی می تواند به شما کمک کند کل تصویر را ببینید. سپس می توانید طرح دقیق تری را که کار می کند بنویسید.

- سید بلخی

13. روی نتایج تمرکز کنید

روی نتایج تمرکز کنید تا اقداماتی را پیشنهاد دهید. خیلی وقت‌ها، حتی برنامه‌ها هم ممکن است زمین بخورند و سقوط کنند، و ما به اشتباه فکر می‌کنیم که این پایان کار است، زیرا بار اول به نتیجه نرسید. ضروری است که ذهن خود را روی نتایجی که می خواهید به دست آورید نگه دارید و اقداماتی را بر اساس آنها برنامه ریزی کنید تا در دستیابی به آنها پایداری داشته باشید.

- کوین لیز

14. آن را برای خود منحصر به فرد کنید

برنامه موفقیت شما باید منحصر به فرد باشد. شما می توانید از یک الگو به عنوان راهنما یا طرح شخص دیگری به عنوان الگو استفاده کنید، اما در پایان، این باید برنامه موفقیت شما باشد. شما اهداف، انگیزه ها و تجربیات منحصر به فردی دارید، بنابراین از آنها برای ایجاد برنامه خود استفاده کنید. و هر کسی را که می‌گوید «اشتباه» انجام می‌دهید نادیده بگیرید.

- جاش کولباخ

15. برنامه های کوتاه مدت ایجاد کنید

من شانس زیادی برای نوشتن یک برنامه موفقیت درازمدت نداشتم، زیرا به نظر می رسد زندگی به سمت شما گلوله های منحنی می اندازد، اما در بررسی برنامه های کوتاه مدت موفق شده ام. من دوست دارم به خودم اهداف کششی کوتاه مدت بدهم و به نظرم انجام این کار به صورت شخصی و حرفه ای واقعا مفید است. حرکت در اهداف کوتاه مدت همیشه روی بلندمدت نیز تأثیر می گذارد و من را سریعتر به هدف می رساند.

- ارین بلاسکی