سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش فروش با تکنیک های مربی

راهنمای خرید کیس استوک

قطعات استوک به چه معنا است؟

در اصطلاح عامیانه به هر کالای غیر نو با هر شرایطی استوک (Stock) می گویند. این قطعات و محصولات (برای نمونه: لپ تاپ یا کیس) می‌توانند کارکرده، تعمیری، ریفربیش یا مرجوع شده باشند. بنابراین اساساً کالای استوک نو نیست اما ممکن است شرایط ظاهری آن خوب باشد.

یک لپ تاپ یا کیس استوک می‌تواند سال‌ها استفاده باشد یا تنها مدت کوتاهی کار کرده باشد اما مرجوع شده باشد که حالا به عنوان استوک فروخته می‌شود. باید در نظر داشته باشید که اغلب قطعات کامپیوتر و لپ تاپ‌های استوک سال‌ها استفاده شده‌اند و پس از سرویس یا تعمیر، به عنوان کالای استوک روانه بازار شده‌اند.

پس وقتی که درباره یک کالای استوک صحبت می‌کنیم، می‌تواند هر شرایطی داشته باشد اما در هر حالت یک کالای غیر نو و کارکرده است.

کیس هایی که در آنها قطعات دست دوم استفاده شده باشد کیس استوک نامیده می شوند. در این بخش قصد داریم به بررسی باید ها ونباید های خرید این کیس بپردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

کیس ها قطعات مختلفی را در خود جای می دهند. اگر این قطعات دست دوم باشند به آن دستگاه کیس استوک گفته می شود که سلامت و کیفیت هر یک از این تجهیزات و قطعات نیز بسیار اهمیت دارد. در این راهنمای خرید، به اطلاعات مهم و ارزشمندی در این رابطه خواهیم پرداخت.

بدنه

بدنه با چهارچوب یک کیس استوک زمانی ارزش خرید دارد که ضربه نخورده باشد و هیچگونه آسیب یا ترک خوردگی به آن وارد نشده باشد. پس چنانچه چهارچوب دست نخورده باقی مانده باشد نیازی به هزینه اضافی و خرید یک کیس نو نخواهد بود و کیس دست دوم می تواند نیازهای شمارا مرتفع کند.

منبع تغذیه

یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش های سخت افزاری کامپیوتر ها و در کیس دست دوم منبع تغذیه آن است پس حتما این قطعه را از مکانی خریداری کنید که کاملا از صداقت فروشنده آن اطمینان داشته باشید. یک منبع تغذیه که مدت طولانی کار کرده باشد انتخاب خوبی برای کیس استوک شما نخواهد بود.

چرا خرید کیس استوک

خرید کیس استوک به دلایل زیر می تواند توجیه پذیر باشد :

خرید کیس استوک توجیه اقتصادی دارد

بطور معمول قیمت یک کیس استوک ، یک سوم تا یک چهارم کیس نو با همان مشخصات فنی است ! بنابراین از نظر اقتصادی میتوان با خرید کیس استوک تمیز و مطمئن ، تا حد زیادی در بودجه صرفه جویی کرد .

کانفیگ های مختلف برای کاربری های متفاوت

کیس های استوک را می توان با مشخصات فنی مختلف تهیه کرد. این کیس ها را میتوان با قدرت cpu  ،گرافیک ، رم و هارد بصورت سفارشی تهیه کرد و به این ترتیب برای کاربران عادی تا کاربران حرفه ای قابل استفاده است.

کیس استوک قابلیت ارتقا دارد

کیس های استوک را میتوان با تغییر سی پی یو ، اضافه کردن رم تا 64 گیگ ، اضافه کردن هارد معمولی و ssd  تا 8 ترابایت ارتقا داد.

مینی کیس ها کم حجم و جمع و جور هستند.

برخلاف کیس های بزرگ و رایج ، مینی کیس ها کوچک بوده و برای کاربرانی که با محدودیت فضای اتاق یا میزکار مواجه هستند گزینه ای مناسبی هستند. مینی کیس را می توان ایستاده و یا خوابیده زیر مانیتور استفاده کرد.

اندازه کامپیوتر دست دوم

کامپیوتر دست دوم در انواع و اندازه مختلف تولید می شوند. یکی از انواع اینها، کیس بزرگ یا سایز تاور هستند. این نوع معمولا مادر بورد بزرگ تری دارند و همین موضوع باعث می شود تا پورت USB بیش تری نیز داشته باشند. هم چنین این نوع معمولا از سه نوع خروجی تصویر با نام های HDMI ، VGA و DisplayPort نیز بهره می برند. علاوه بر این در اکثر کیسهای دست دوم سایز تاور می توانید سی پی یو، گرافیک، هارد و رم را نیز ارتقاء دهید. علاوه بر این یک ویژگی شگفت انگیز دیگر امکان استفاده از هارد یا حافظه SSD ( حافظه دارای سرعت انتقال بالا ) و هارد hdd را به طور همزمان خواهید داشت.

نوع دیگر کیس استوک، کیس مینی می باشد. این نوع همان طور که از نام آن پیدا است سایز کوچک تری دارد. این نوع در دو اندازه SFF و DT وجود دارند. در صورتی که فضای زیادی برای نگه داری از کامپیوتر شخصی نداشته باشید، این نوع گزینه بسیار مناسبی هستند. این کیس استوک مینی بسیار کوچک امکان استفاده در حالت افقی را نیز دارند. علاوه بر این در صورت استفاده به صورت افقی می توانید مانیتور خود را بر روی آن ها قرار دهید. به خاطر بدنه قوی مشکلی پیش نخواهد آمد.

هم چنین نوع دیگری به نام کیس کارکرده اولترا مینی نیز وجود دارند که فضای اشغالی آن ها در مقایسه با سایز تاور به نصف می رسد. این نوع اصطلاحا با سایز USFF و USDT شناخته می شوند.