سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش فروش با تکنیک های مربی

چگونه مشاوره خوب دریافت کنیم

گاهی کوتاه‌ترین و بهترین راه برای تصمیم‌گیری یا حل یک مشکل، درخواست بینش از یک فرد عاقل است. در اینجا راه هایی برای اطمینان از دریافت مشاوره خوب وجود دارد.

دقیقاً مشخص کنید که در مورد چه چیزی به مشاوره نیاز دارید. درست مانند یک مقاله تحقیقاتی، اگر موضوع خود را محدود کنید، می توانید بهترین نتایج را به دست آورید، اگرچه ممکن است مجبور شوید منابعی را جستجو کنید که تخصص لازم را دارند. بنابراین، به جای اینکه از کسی بپرسید که چگونه می توانید پول بیشتری به دست آورید، بپرسید چگونه می توانید در محل کار فعلی خود افزایش حقوق دریافت کنید، چگونه می توانید شغل خود را تغییر دهید تا دستمزد بالاتری کسب کنید، از طریق سرمایه گذاری درآمد کسب کنید، یا از طریق یک تجارت جانبی، دلارهای اضافی به دست آورید. اما، اگر کاملا مطمئن نیستید که به چه نوع مشاوره ای نیاز دارید، بد نیست یک سوال کلی تر بپرسید. هنوز هم می توانید مشاوره خوبی دریافت کنید، اما پاسخ ها ممکن است با انتظارات شما مطابقت نداشته باشند.

از یک فرد قابل اعتماد راهنمایی بگیرید که شما یا تصمیمات شما را تحقیر نمی کند. غم انگیزترین مکالماتی که من شاهد یا شنیده ام، صحبت هایی است که در آن ها نصیحت کننده، فردی را که نصیحت می کند، تحقیر می کند. در حالت ایده‌آل، توصیه‌کننده همدلی نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه ممکن است خود را به مشاوره نیاز داشته باشید. شاید سال‌ها پیش یک تصمیم ضعیف گرفته‌اید، یا مشکلات مالی را در رکود پیش‌بینی نکرده‌اید، اما به هر حال با مشکلاتی روبرو هستید. نصیحت باید به روشن شدن راه از این نقطه به بعد کمک کند، نه اینکه اشتباهات قبلی را روشن کند.

به افرادی که اشتباه می کنند گوش دهید. شخصی که همیشه زندگی را به طور کامل دنبال نکرده است، اغلب می تواند توصیه های عالی بدهد، حتی اگر نصیحت چیزی شبیه به "آنچه من انجام دادم را انجام نده." با این حال، معمولاً نصیحت کننده یاد گرفته است بر موانعی که اکنون شما را به چالش می کشد غلبه کند.

بدانید که توصیه ناخواسته همیشه توصیه بدی نیست. من دوست ندارم کسی به اندازه دیگران به من بگوید چه کار کنم. و، آموخته ام که توصیه ناخواسته معمولاً قدردانی نمی شود یا کمتر مورد توجه قرار می گیرد و حتی اگر کاملاً اشتباه نباشد، بیگانه است. با این حال، فقط به این دلیل که شما راهنمایی نخواستید، به طور خودکار به این معنی نیست که توصیه بدی است.

از افرادی که شبیه شما نیستند، مانند جوانتر یا بزرگتر از شما، مشاوره بگیرید. دریافت مشاوره خوب به معنای دریافت دیدگاهی در مورد مشکلی است که با مشکل خود متفاوت است. برای به دست آوردن بینش هایی که در غیر این صورت کشف نمی کردید، با افرادی که تجربیات و دیدگاه های متفاوتی دارند صحبت کنید. با این حال، قبل از انجام یک اقدام توصیه شده، در نظر بگیرید که آیا مقادیر آنها با شما مطابقت دارد یا خیر.

بدانید که توصیه باید به شما در تصمیم گیری کمک کند، نه اینکه به شما بگوید تصمیم شما باید چه باشد. اگرچه من می توانم در توصیه کردن قاطعانه عمل کنم (نه به افراد تصادفی، بلکه به کسانی که خیلی نزدیک به من هستند، که شرایط شخصی آنها را به خوبی می شناسم)، من تصمیمات دیگران را در نظر نمی گیرم، به خصوص اگر آنها از توصیه های خلاف آنچه من پیروی می کنند. توصیه می کنم ممکن است نتوانید تمام جزئیات یک موقعیت را بیان کنید و به اشتراک بگذارید، بنابراین توصیه هایی که دریافت می کنید ممکن است ارزشمند باشند اما به طور کامل برای شرایط شما قابل اجرا نیستند. بر اساس بینش های ارائه شده توسط دوستان، مربیان و غیره خود قضاوت کنید.

به کسانی که سابقه موفقیت درازمدت دارند نگاه کنید. مطمئن شوید که بر اساس موفقیت اخیر یا کوتاه مدت شخص دیگری درخواست مشاوره نمی کنید. به کسی نگاه کنید که موفقیت را در زمان‌های مرفه و دشوار تجربه کرده است.

منبع